کاربرد ارزش های تصویری نقاشی ایرانی در ساخت پویانمایی دو بعدی

پایان نامه
چکیده

پایان نامه ای که پیش رو دارید نخست به بررسی ارزش های بصری نگارگری پرداخته و سپس تاثیر متقابل نقاشی شرق و غرب مورد بحث قرار گرفته و در ادامه ماهیت پویانمایی بررسی شده است. در این بررسی تاریخچه پیدایش این هنر- رسانه در ایران و جهان و نیز برخی تکنیک های ساخت یک اثر پویانمایی ارایه گشته است. نگارنده، استفاده از زاویه دید، ترکیب بندی و رنگ های به کار گرفته شده در نگارگری را در رسیدن به فضایی مطابق با معیارهای ملی و فرهنگی کشورمان و یا حداقل رسیدن به فضایی شرقی پیشنهاد کرده است. به نظر می رسد با وجود کپی برداری دقیق از شخصیت های موجود در نگارگری ، رسیدن به این فضا در پویانمایی امری دور از ذهن باشد. استفاده از ویژگی های نگارگری در ساخت پویانمایی دو بعدی نیازمند شناسایی اصول مشترک می باشد. این اصول می تواند به صورت بنیادین فضایی بومی و ملی برای پویانمایی تعریف کند. در این پژوهش با مطالعه بصری آثار نگارگری و مطالعه متون مربوط به این مبحث، برخی از این اصول از جمله زاویه دید، ترکیب بندی، اصول رنگ آمیزی و پرهیز از فضای خالی بدست آمد و کاربرد این اصول در ساخت پویانمایی بیان شد. هدف از این پژوهش، رسیدن به این مهم بود که برداشت و استفاده عین به عین از پیکره های موجود در نگارگری در ساخت پویانمایی، نمی تواند به ایجاد فضایی ایرانی منجر شود بلکه ساختار کلی تصویر باید بر اصول ذکر شده استوار گردد.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

ساخت آینه در بلورهای فوتونی دو بعدی

 در این مقاله آرایه­ای متناوب مثلثی شکل از بلورهای فوتونی دو بعدی در صفحه­ی x-z ایجادشده است.در این ساختار میله­های شش­ضلعی سیلیکونی در زمینه هوا قرار دارند.با قرار دادن یک منبع نور گوسی در سمت چپ و مرکز ساختار میزان انتشار و انعکاس در اطراف بلور فوتونی به دست آمد. روش تفاضل متناهی حوزه زمان (FDTD)جهت شبیه­سازی استفاده شده است که از جمله روش­های عددی است.با توجه به نتایج شبیه­سازی، بلور فوتونی ...

متن کامل

مطالعه تاثیر نقاشی ایرانی بر پویانمایی در ایران

این تحقیق به بررسی جایگاه نقاشی ایرانی در پویانمایی و همچنین به بررسی توجه هنرمندان عرصه پویانمایی در آثار بوجود آمده در این حیطه اشاره نموده بود. هدف از این تحقیق به مطالعه نقش عناصر تصویری ایرانی در بوجود آمدن آثار تصویری در پویانمایی ایرانی و شناسایی مهمترین این عناصر تصویری در این آثار بود. این تحقیق به روش توصیفی تحلیلی و گردآوری اطلاعات به صورت کتابخانه ای و با ابزار فیش برداری انجام شد.

15 صفحه اول

کاربرد طیف‌بینی میکرورامان در شناسایی غیرتخریبی بست‌های نقاشی ایرانی

Micro-Raman spectroscopy is recently advocated to be used for the identification of organic mediums of paintings although it is mainly used for identifying artists’ pigments. The current paper presents an effort for estimating the feasibility of micro-Raman spectroscopy for identifying Persian binding mediums used in historical paintings. To do so, samples were prepared in two main groups based...

متن کامل

کاربرد یک ویژگی ساده و مقاوم دو بعدی هندسی-تصویری در شناسایی دپلاریزاسیون بطنی

در این مقاله یک روش مبتکرانه، به نام پنجره متحرک kاٌمین همسایگی نزدیک جهت شناسایی دپلاریزاسیون بطنی معرفی شده است. بدین منظور یک فضای ویژگی هندسی دو بعدی از سیگنال الکتروکاردیوگرام (طول بردار ویژگی برابر 2 می¬باشد) استخراج می¬گردد. در روش پیشنهادی یک پنجره با طول مشخص بر روی سیگنال خام (بدون پیش پردازش) حرکت می¬نماید. در هر حرکت از سیگنال واقع شده در داخل پنجره عکسی گرفته می¬شود. هر تصویر به وسی...

متن کامل

بررسی نمادهای تصویری هنر شیعی در نقاشی قهوه  خانه ای

نقاشی قهوه خانه ای از جمله هنرهایی است که از بطن جامعه و توسط نقاشان مکتب ندیده ای بوجود آمد که هر کدام از آن ها در حرفه های مختلف مثل کاشی سازی، گچ بری، و... فعالیت می کردند. در این نوع نقاشی شاهد مضامین مذهبی و غیر مذهبی هستیم که بدون تکلف و در نهایت سادگی به تصویر کشیده شده اند. در قهوه خانه ها نقالانی حضور داشتند که به بیان داستان های مذهبی، ملی و حماسی می پرداختند، نقاشان قهوه خانه ای متأث...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه شاهد - دانشکده هنر

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023